Основними
видами оцінювання з іноземної мови є поточне,
семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість
прийомів поточного оцінювання спрямовано
на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно
навчили, тематичне оцінювання
проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення
тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I.Початковий
|
Аудіювання*
|
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
слова у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі.
|
|
2
|
Учень(учениця) розпізнає на слух найбільш поширені
словосполучення у мовленні, яке звучить в уповільненому темпі.
|
|
3
|
Учень/учениця розпізнає на слух окремі прості
непоширені речення і мовленнєві зразки, побудовані на вивченому мовному
матеріалі в мовленні, яке звучить в уповільненому темпі.
|
|
II.Середній
|
4
|
Учень/учениця розпізнає на слух прості речення, фрази
та мовленнєві зразки, що звучать у нормальному темпі. В основному розуміє
зміст прослуханого тексту, в якому
використаний знайомий мовний матеріал.
|
5
|
Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих
на вивченому мовному матеріалі.
|
|
6
|
Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі невеликих за обсягом текстів, побудованих на вивченому
мовному матеріалі, які містять певну кількість незнайомих слів, про значення
яких можна здогадатися.
|
|
III.Достатній
|
7
|
Учень/учениця розуміє основний зміст поданих у
нормальному темпі текстів, побудованих на вивченому мовному матеріалі, які
містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися,
сприймає більшу частину необхідної інформації, надану в вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації.
|
8
|
Учень/учениця розуміє основний зміст стандартного
мовлення у межах тематики ситуативного мовлення яке може містити певну
кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. В основному
сприймає на слух експліцитно надану інформацію.
|
|
9
|
Учень/учениця розуміє основний зміст мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися,
а також сприймає основний зміст повідомлень та фактичну інформацію імпліцитно
надану у повідомленні.
|
|
IV.Високий
|
10
|
Учень/учениця розуміє основний зміст мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися,
а також основний зміст чітких
повідомлень різного рівня складності.
|
11
|
Учень/учениця розуміє тривале мовлення, яке може
містити певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися.
Вміє знаходити в інформаційних текстах з незнайомим матеріалом необхідну
інформацію, надану в вигляді оціночних суджень, опису, аргументації.
|
|
12
|
Учень/учениця без особливих зусиль розуміє тривале
мовлення й основний зміст повідомлень, сприймає на слух надану фактичну інформацію
у повідомленні.
|
|
* Обсяг
тексту, рівень складності, лексична та граматична наповнюваність,
тематика текстів формуються вчителем відповідно до Програмових вимог,
для кожного етапу навчання та типу навчального закладу;
|
||
Читання*
|
||
Початковий
|
1
|
Учень/учениця уміє розпізнавати та читати окремі
вивчені слова на основі матеріалу, що вивчався.
|
2
|
Учень/учениця уміє розпізнавати та читати окремі
вивчені словосполучення на основі
матеріалу, що вивчався..
|
|
3
|
Учень/учениця уміє розпізнавати та читати окремі прості
непоширені речення на основі матеріалу, що вивчався..
|
|
Середній
|
4
|
Учень/учениця уміє читати вголос і про себе з
розумінням основного змісту тексти, побудовані на вивченому матеріалі. Уміє
частково знаходити необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень за умови,
що в текстах використовується знайомий мовний матеріал.
|
5
|
Учень/учениця уміє читати вголос і про себе з
розумінням основного змісту тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє частково знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису за умови, що в
текстах використовується знайомий мовний матеріал.
|
|
6
|
Учень/учениця уміє читати з повним розумінням тексти, які можуть містити певну кількість
незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися. Уміє знаходити
необхідну інформацію у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації за
умови, що в текстах використовується знайомий мовний матеріал.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень/учениця уміє читати з повним розумінням і тексти,
які містять певну кількість незнайомих слів, про значення яких можна
здогадатися; уміє знаходити потрібну інформацію в текстах інформативного
характеру.
|
8
|
Учень/учениця уміє читати з повним розумінням тексти,
які містять певну кількість незнайомих слів, знаходити і аналізувати потрібну
інформацію.
|
|
9
|
Учень/учениця уміє читати з повним розумінням тексти, використовуючи словник, знаходити
потрібну інформацію, аналізувати її та робити відповідні висновки.
|
|
Високий
|
10
|
Учень/учениця уміє читати з розумінням основного змісту
тексти, аналізує їх, розуміє прочитаний текст, встановлюючи логічні зв’язки
всередині речення та між реченнями.
|
11
|
Учень/учениця уміє читати тексти, аналізує їх і робить
власні висновки, розуміє логічні зв’язки в рамках тексту та між його окремими
частинами.
|
|
12
|
Учень/учениця уміє читати тексти, аналізує їх і робить висновки,
порівнює отриману інформацію з власним досвідом. В повному обсязі розуміє
тему прочитаного тексту різного рівня складності.
|
|
* Обсяг, тематика,
характер текстів для читання визначаються вчителем відповідно до Програмових
вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.
|
||
Говоріння*
|
||
Початковий
|
1
|
Учень/учениця знає найбільш поширені вивчені слова,
проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні, допускає фонематичні
помилки.
|
2
|
Учень/учениця знає найбільш поширені вивчені
словосполучення, проте не завжди адекватно використовує їх у мовленні,
допускає фонематичні помилки.
|
|
3
|
Учень/учениця використовує в мовленні прості непоширені
речення з опорою на зразок, має труднощі у вирішенні поставленого
комунікативного завдання в ситуаціях на задану тему, допускає фонематичні
помилки.
|
|
Середній
|
4
|
Учень/учениця уміє в основному логічно розпочинати та
підтримувати бесіду, при цьому використовуючи обмежений словниковий запас та
елементарні граматичні структури. На запит співрозмовника дає елементарну
оціночну інформацію, відображаючи власну точку зору.
|
5
|
Учень/учениця уміє в основному логічно побудувати
невеличке монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, допускаючи
незначні помилки при використанні
лексичних одиниць. Всі звуки в потоці мовлення вимовляються правильно.
|
|
6
|
Учень/учениця упевнено розпочинає, підтримує, відновлює
та закінчує розмову у відповідності з мовленнєвою ситуацією. Всі звуки в
потоці мовлення вимовляються правильно.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень/учениця уміє зв’язно висловлюватися відповідно до навчальної ситуації,
малюнка, робити повідомлення з теми, простими реченнями передавати зміст
прочитаного, почутого або побаченого, підтримувати бесіду, ставити запитання
та відповідати на них.
|
8
|
Учень/учениця уміє логічно висловитися у межах вивчених
тем відповідно до навчальної ситуації, а також у зв’язку зі змістом прочитаного, почутого або побаченого,
висловлюючи власне ставлення до предмета мовлення; уміє підтримувати бесіду,
вживаючи короткі репліки. Учень в основному уміє у відповідності з
комунікативним завданням використовувати лексичні одиниці і граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок.
|
|
9
|
Учень/учениця уміє логічно висловлюватися у межах
вивчених тем, передавати основний зміст прочитаного, почутого або побаченого,
підтримувати бесіду, вживаючи розгорнуті репліки, у відповідності з
комунікативним завданням використовує лексичні одиниці і граматичні
структури, не допускає фонематичних помилок.
|
|
Високий
|
10
|
Учень/учениця уміє без підготовки висловлюватися і
вести бесіду в межах вивчених тем, використовує граматичні структури і
лексичні одиниці у відповідності з комунікативним завданням, не допускає
фонематичних помилок.
|
11
|
Учень/учениця уміє логічно і в заданому обсязі
побудувати монологічне висловлювання та діалогічну взаємодію, використовуючи
граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативного
завдання, не допускаючи при цьому фонематичних помилок.
|
|
12
|
Учень/учениця уміє вільно висловлюватись та вести
бесіду в межах вивчених тем, гнучко та ефективно користуючись мовними та
мовленнєвими засобами.
|
|
*Обсяг монологічного
висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і
тематика, лексична і граматична
наповнюваність визначаються вчителем відповідно до Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
|
Письмо*
Рівень навчальних
досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
Грамотність
|
|
Припустима кількість орфографічних помилок
|
Припустима кількість лексичних, граматичних та стилістичних
помилок
|
|||
Початковий
|
1
|
Учень/учениця уміє писати вивчені слова.
допускаючи при цьому велику кількість орфографічних помилок.
|
8
|
9
|
2
|
Учень/учениця уміє писати вивчені словосполучення.
|
6
|
9
|
|
3
|
Учень/учениця уміє писати прості непоширені речення відповідно до
комунікативної задачі проте зміст повідомлення недостатній за обсягом для
розкриття теми та інформативно
насичений.
|
6
|
8
|
|
Середній
|
4
|
Учень/учениця уміє написати листівку за зразком, проте використовує
обмежений запас лексики та граматичних структур, допускаючи помилки, які
утруднюють розуміння тексту.
|
6
|
6
|
5
|
Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення за зразком у межах
вивченої теми, використовуючи обмежений набір засобів логічного зв’язку при
цьому відсутні з'єднувальні кліше,
недостатня різноманітність вжитих структур, моделей тощо
|
4-5
|
5
|
|
6
|
Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення/ листа за зразком у відповідності до поставленого
комунікативного завдання, при цьому вжито недостатню кількість з'єднувальних кліше та посередня
різноманітність вжитих структур, моделей тощо.
|
4-5
|
5
|
|
Достатній
|
7
|
Учень/учениця уміє написати коротке повідомлення за вивченою темою за
зразком у відповідності до заданої комунікативної ситуації, допускаючи при
цьому ряд помилок при використанні вивчених граматичних структур. Допущені
помилки не порушують сприйняття тексту у роботі вжито ідіоматичні звороти,
з'єднувальні кліше, різноманітність
структур, моделей тощо.
|
4
|
4
|
8
|
Учень/учениця уміє без використання опори написати повідомлення за
вивченою темою, зробити нотатки, допускаючи ряд помилок при використанні лексичних одиниць. Допущені
помилки не порушують сприйняття тексту у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітність структур, моделей тощо.
|
3
|
3
|
|
9
|
Учень/учениця уміє написати повідомлення на
запропоновану тему, заповнити анкету,
допускаючи ряд орфографічних помилок, які не утруднюють розуміння
інформації, у роботі вжито ідіоматичні звороти, з'єднувальні кліше,
різноманітність структур, моделей тощо.
|
3
|
2
|
|
10
|
Учень/учениця уміє написати повідомлення, висловлюючи власне ставлення до
проблеми, написати особистого листа, при цьому правильно використовуючи
вивчені граматичні структури у відповідності до комунікативного завдання
використовуючи достатню кількість
ідіоматичних
зворотів, з'єднувальних кліше, моделей
тощо.
|
2
|
1
|
|
Високий
|
11
|
Учень/учениця уміє написати повідомлення, правильно використовуючи
лексичні одиниці в рамках тем, пов’язаних з повсякденним життям. надаються
при наявності несуттєвих орфографічних, які не порушують акту комунікації
(британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в
географічних назвах тощо).
|
1-2
|
|
12
|
Учень/учениця уміє надати в письмовому вигляді
інформацію у відповідності з комунікативним завданням, висловлюючи власне
ставлення до проблеми, при цьому правильно використовуючи лексичні одиниці та
граматичні структури.
|
* Обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота
розкриття змісту, лексична насиченість та рівень граматичної компетентності наповнюваність визначаються вчителем відповідно до
Програмових вимог для кожного етапу навчання та типу
навчального закладу.